انواع کارت ویزیت

بهترین نوع کارت ویزیت کدام است ؟ در این مقاله مشخصات انواع کارت ویزیت، سایز ، جنس، قیمت و نحوه ی چاپ آن را بررسی خواهیم کرد.با ما همراه باشید.
انواع کارت ویزیت

بهترین نوع کارت ویزیت کدام است ؟ در این مقاله مشخصات انواع کارت ویزیت ، سایز ، جنس، قیمت و نحوه ی چاپ آن را بررسی خواهیم کرد.با ما همراه باشید.

کارت ویزیت چیست ؟

کارت ویزیت و ست اداری ، یکی از قدیمی ترین و شاید مهم ترین روش های بازاریابی و تبلیغات برای معرفی کسب و کار شماست . در تعریف عامینه کارت ویزیت ، کارتی است که اطلاعاتی از قبیل نام ، آدرس ، شماره تلفن و دیگر اطلاعات تماس کسب و کار شما را به دیگران منتقل می کند که مشخصات انواع کارت ویزیت نسبت به محل استفاده و نوع کسب و کار آن متفاوت می باشد.

طراحی انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت در نگاه اول برای عموم مردم نشان دهنده کیفیت کسب و کار و از مهم ترین عوامل ارتباط با همکارانتان می باشد که در طراحی تخصصی آن باید به نکات زیر توجه ویژه ای داشت :

لوگو به عنوان عنصر اصلی کارت ویزیت ، رنگ بندی به عنوان پالت رنگی و عنوان کسب و کار یا عنوان شغلی برای تعریف دقیق کسب و کار شما ، از مهم ترین عوامل بصری برای طراحی کارت ویزیت می باشد.

کارت ویزیت مستطیلی

برای طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت علاوه بر رعایت نکات گفته شده باید مراحل زیر را طی کنید تا بهترین و کامل ترین کارت ویزیت مناسب برای کسب و کارتان را انتخاب کنید :

بررسی انواع کارت ویزیت از لحاظ جنس ، سایز ، قیمت و چاپ

معمولا انواع کارت ویزیت بر اساس جنس و ضخامت کاغذشان، ابعاد، نوع برش، طرح و جلوه‌های ویژ‌ه‌ای که دارند در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که  در زیر به متداول ترین آنها اشاره می کنیم :

سایز انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت ها انواع و دسته بندی متفاوتی دارند که برای بیشترین بازده باید با توجه به کاربرد از آنها استفاده کرد. متداول ترین سایز های کارت ویزیت به شرح زیر می باشد :

کارت ویزیت مستطیل

متداول ترین اندازه کارت ویزیت مستطیل ، 9 سانتی متر در 6 سانتی متر می باشد که بعد از برش به اندازه 8.5 در 5.5 تغییر می کند. که می توان به صورت دورگِرد یا ساده و عمودی یا افقی چاپ کرد که این روزها محبوبیت زیادی در بین کسب و کارها دارد.

یکی دیگر از اندازه های مورد استفاده کارت ویزیت مستطیلی 8.5 در 4.8 می باشد.

کارت ویزیت مربع

کارت ویزیت های مربعی با توجه اندازه و کاربردی که میتوانند داشته باشند به تازگی مورد استقبال کسب و کار ها قرار گرفته است ، نسبت به جنس آنها در دو اندازه ی 5.5 در 5.5 و 5.9 در 5.6 چاپ می شوند.

کارت ویزیت دایره

کارت ویزیت دایره ای توسط افرادی خاص و کمتر مورد استفاده قرار میگیرند . این نوع کارت ویزیت ها معمولاً در انداز ی 5.5 در 5.5 چاپ می شوند.

جنس و روکش انواع کارت ویزیت

انواع کارت ویزیت بر اساس جنس کاغذ و مقوا و روکشی که از آن تهیه می‌شوند دارای طول عمر متفاوتی بوده و در بازار با نام‌های گوناگونی همچون گلاسه، کتان، چوب، فلز، چرم، پی‌وی‌سی (شیشه‌ای) و ... با قیمت‌های خاص خود ارائه می‌گردند. همچنین در برخی مواقع می‌توان با ایجاد یک بخش براق از کارت به عنوان مثال لوگو، اسم و نام تجاری کسب و کار بر روی کارت، جلوه بیشتری را به نمایش گذاشت.

کارت ویزیت گلاسه روکش UV

کارت ویزیت های گلاسه به طور معمول در سایز مستطیل و به صورت دو یا تک رو بروی گلاسه 300گرمی با یک لایه روکش UV مورد استفاده قرار می گیرند ، همچنین به دلیل مقرون به صرفه بودن چاپ این نوع کارت ویزیت در تیراژ بالا ، از محبوب ترین کارت ویزیت های بازار ایران است.

کارت ویزیت کتان

کارت ویزیت های جنس کتان در سایز مستطیل چاپ و عرضه می شوند که بدلیل اقتصادی بودن آن نسبت به سایر کارت ویزیت بافت دار و همچنین شیک بودن آن ، مورد استفاده کسب و کار های بسیاری قرار گرفته است.

کارت ویزیت چرم

این کارت ویزیت از جذاب ترین محصولات در بین کارت ویزیت ها می باشد که در سایز مستطیل و به صورت دور صاف و با کیفیت بالا چاپ می گردند که روکش چرم آن حس خاص بودن را به مخاطب منتقل می کند.از این نوع کارت ها میتوان در فروشگاه های کیف و کفش و فروشگاه محصولات چرمی استفاده کرد.

کارت ویزیت شیشه ای

این نوع کارت ویزیت ها از سری کارت ویزیت فانتری می باشند که به دو نوع شفاف و نیمه شفاف(مات) تقسیم می شوند و از جنس PVC 500 و ۷۶۰ میکرون می‌باشد.این کارت ویزیت ها یک رو بوده و در سایز مستطیل چاپ می شوند.

کارت ویزیت سلفون مات و براق

این نوع کارت ویزیت ها بروی کاغذ گلاسه 300گرمی با روکش سلفون مات یا براق برای استحکام بیشتر کارت ویزیت ، مورد استفاده قرار می گیرند.این کارت ویزیت از جمله کارت ویزیت های به صرفه و شیک می باشد.

کارت ویزیت لمینت برجسته

این کارت ویزیت در دو نوع مات و براق در سایز مستطیل به صورت دور گِرد بوده که دارای ضخامت بالایی نسبت به سایر کارت ویزیت های معمولی می باشد که میتوان در آن مواردی همچون لوگو ، نام کسب و کار و ... را به صورت برجسته چاپ کرد.

سفارش طراحی کارت ویزیت

شما میتوانید جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی شده توسط زانیس به بخش پروژها مراجعه کرده و جهت سفارش طراحی انواع کارت ویزیت شرکتی ، تبلیغاتی ، فروشگاهی و ... با ما در ارتباط باشید.

انواع کارت ویزیت

تفاوت کارت ویزیت لمینت با کارت ویزیت سلفون

لمینیت و سلفون از پوشش‌هایی هستند که برای سطوح خارجی کارت ویزیت مورد استفاه قرار گرفته و در محافظت و استحکام کارت تاثیر به سزایی دارند. در این میان استحکام پوشش‌های لمینیت در دو نوع مات و براق نسبت به سلفون‌ها به دلیل ضخامتی که دارند بالاتر است. از سویی دیگر کارت‌هایی که هیچ پوششی نداشته و در اصطلاح به آن‌ها بدون روکش گفته می‌شود آسیب‌پذیری بیشتر و از طرفی هزینه کمتری را با خود به همراه دارند.

چاپ کارت ویزیت

چاپ انواع کارت ویزیت از حساس ترین مراحل می باشد که باید با دستگاه هایی با کیفیت و حساسیت بالا استفاده کرد ، حتی در برخی موارد نیاز به نوعی از کارت ویزیت است که بتواند در عین سادگی و حتی برش‌های خاص، نوعی دیگر از جذابیت را در خود جای داده و توجه بیشتری را به خود جلب کند. کارت‌های همراه با طلاکوب، نقره‌کوب و هات‌فویل‌های رنگی می‌توانند این امکان را به راحتی فراهم کنند.

چاپ انواع کارت ویزیت در تبریز

شما میتوانید جهت چاپ انواع کارت ویزیت شامل کارت ویزیـت در جنس های سلفون مات و براق / انواع پی وی سی / انواع کتان آلمان و امباس / کرافت / گلاسه یووی / لمینت مات و براق / انواع لمینت برجسته / سلفون مخملی / شیشه ای / سوسماری / طرح چرم وبا کارشناسان زانیس وب در تماس باشید.

انواع کارت ویزیت

اطلاعات روی کارت ویزیت

بعد از انتخاب شکل و اندازه و جنس انواع کارت ویزیت ، باید مشخص کنید که چه اطلاعات و نوشته هایی را میخواهید بروی کارت ویزیت چاپ کنید . درزیر برخی از متداول ترین اطلاعاتی که روی کارت ویزیت چاپ میشوند ، را نام میبریم :

حتما کارت ویزیت های شرکت های رقیب را بررسی نمایید و از نکات ضعف آنها استفاده کنید . مراقب باشید تا در دام تقلید از سایر کارت ویزیت ها نیوفتید که نتیجه عکس خواهد گرفت.

قیمت انواع کارت ویزیت

آپدیت 1403

قیمت کارت ویزیت به عواملی همچون اندازه ، جنس ، روکش و تعداد چاپ آن بستگی دارد که در زیر قیمت محبوب ترین کارت ویزیت های موجود در بازار ایران را ذکر کرده ایم :

  • گلاسه UV148,000 تومان

    دو رو 1000 عددی

  • سلفون مات و براق277,000 تومان

    دورو دورگرد 1000 عددی

  • طرح چرم209,000 تومان

    دو رو 1000 عددی

  • لمینت برجسته515,000 تومان

    دورو اندازه بزرگ 1000 عددی

  • پی وی سی(شیشه ای)1,181,000 تومان

    500میکرون 1000 عددی

نتیجه گیری

مخاطبین در 7 ثانیه ابتدایی ، در مورد کسب و کار شما قضاوت خواهد کرد . کارت ویزیت شما باید به نحوی شکیل باشد که در نگاه اول مخاطب را جذب کند.اگر مخاطبین شما شرکت ها و افراد خاصی هستند ، باید بیشتر به طراحی کارت ویزیت و ست اداری خود وسواس به خرج دهید ، البته اگر استفاده از کارت ویزیت در کسب و کار شما به صورت معمول هست می توانید از کارت ویزیت های ارزان قیمت و به صرفه استفاده کنید.

سفارش طراحی کارت ویزیت

شما میتوانید جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی شده توسط زانیس به بخش پروژها مراجعه کرده و جهت سفارش طراحی انواع کارت ویزیت شرکتی ، تبلیغاتی ، فروشگاهی و ... با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *